Metavars این روزها به یکی از داغ ترین حوزه های فناوری تبدیل شده است و اکنون نایک و دایسون نیز در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرده اند. وقتی فیس بوک تبدیل به یک متا می شود، این شرکت همچنین در تلاش است تا یک متا تگ بسازد.
Metavers یک پلت فرم اینترنتی است که فراگیرتر خواهد بود. اکنون به نظر می رسد که برندهای بیشتری در حال ورود به حوزه متاوارها هستند.
دو شرکت نایک و دایسون اخیراً در Metavars شروع به کار کرده اند. به گزارش Gizmocchin، نایک در اوایل این هفته دنیای مجازی خود را معرفی کرد. دنیایی با الگوبرداری از دفتر مرکزی و بازی ویدیویی محبوب شرکت به نام Roblox.
نایک یکی از اولین برندهای بزرگی است که به Metavars پیوست. فضای دیجیتال جدید نایک NIKELAND نام دارد و بازیکنان می توانند آواتارهای خود را به محصولات خاص شرکت مجهز کنند. Nikeland در حال حاضر برای کاربران Roblox رایگان است و حتی بازی های ویژه ای مانند The Floor Is Lava، Tag و Dodgeball را بر روی پلتفرم خود ارائه می دهد. به همین ترتیب، برند معروف لوازم خانگی لوکس Dyson دنیای مجازی خود را به متاوارس آورده است.
این شرکت فضایی به نام Dyson Demo VR ایجاد کرده است که از فناوری تجسم و شبیه سازی استفاده می کند. این فناوری توسط مهندسان Dyson استفاده می شود. Dyson Demo VR به تست، نمونه سازی و توسعه محصولات و نرم افزارهای جدید برای شرکت بریتانیایی کمک می کند.
مشتریان می توانند سشوار، اتو مو و نرم کننده های خود را در منزل در پلتفرم مجازی این شرکت آزمایش کنند. شایان ذکر است که این دو شرکت جزو اولین برندهایی هستند که وارد عرصه متوارس شده اند.
به عبارت دیگر، میتوان انتظار داشت که برندهای بزرگ دیگر نیز به زودی از واقعیت مجازی استقبال کنند. قبلاً گزارش هایی از نمایش مایکروسافت Mesh منتشر شده است که در واقع گامی به سوی تکمیل تیم های ردموند است. بنابراین به نظر می رسد همه ما به زودی به دنیای تعاملی تر و پیچیده تری از واقعیت مجازی خواهیم رفت.
- ۰۰/۰۸/۳۰